Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 30, 2011

Ramadhan tiba lagi.

Assalamualaikum and hye peeps.


Alhamdulillah. tahun ni, kita masih diberi kesempatan untuk menyambut Ramadhan yang mulia.
untuk sape2 yang tinggal puasa, dah abis ganti ke belum? hehe. 
mintak2 dah aa eh. x ganti nanti susah plak kannn.
aku? Alhamdulillah. dah abis ganti. 


puasa tahun ni, kat umah..
klau x, sebelum ni kat uum aa aku berpuasa. 
kadang2 sahur pun x makan. kadang2 tu x bangun. hehe.
tapi skang ni kat umah, confirm ari2 bangun. 
kalau time berbuka je (kat uum), aku mesti cari kedai nasi ayam. fav aku 2.
sayang dorang x meniaga kat muamalat dah. sebab 2 aku slalu beli nasi ayam dorang.
nanti bila dah abis bulan puasa, x dapat nak makan dah.
pas 2 makanan wajib aku yang lain, kuih samosa. sedappp.
kadang2 makan ramai2 ngan jiran2, cosmate n roomate. meriah sangat.
share2 makanan yang kitaorang beli. rindu plak rasanya. :')


tapi 2 aa..puasa kat umah ni, mesti ada rasa sikit sunyi.
tinggal aku, abah n mama je. si itam x tau aa balik ke x time puasa.
abang n akak2 dah kawin + duduk jauh.
rindu masa dulu. bangun ramai2. mamai2 muka semua duk kat meja.
makanan wajib kitaorang telur hancur + kentang goreng.
2 je. makan tu ari2 pun kitaorang x kisah.
sebabnya kitaorang ni pagi2 x lalu sangat nak makan lauk berkuah ni.
so, itu aa yang mama wat tiap2 pagi.
sebab angah suka sangat kentang goreng 2, malamnya tugas dia aa kupas kentang.
kalau nak wat pagi 2, x sempat plak kan. semangat dia, kupas2 n hiris2 kentang.
skang ni x tau aa apa yang angah makan waktu bersahur.
aku plak.. emm. maybe akan teruskan tradisi makan kentang n telur hancur kot.
emm. cepat betul masa berlalu kan.
semua dah ada life sniri, x dapat nak gather2 macam dulu lagi. sumpah rindu! =')


neway, tuk korang semua, selamat berpuasa.
espeselly tuk dak laki, jgn tinggal puasa ok. =)
tingkatkan amalan, InsyaAllah, puasa kita akan lebih diberkati. 


btw, ada satu video yang aku nak share ngan korang semua.
enjoy n hayatinya, ok.. =)


anwar hadi n aiman azlan - pesta ibadah. (nice collaboration)

#tingkatkan amal ibadat.
#baca Quran lebih!
#pergi ke masjid.
#berzikir banyak-banyak.
#berhenti hisap rokok.
#start pakai tudung (untuk muslimah)
#menguatkan hubungan silaturrahim.







*pic yg aku ps. sgt comey muka anwar hadi time ni. teehee.*
*aiman azlan ni vlogger gak. nak tgk lagi video2 die click here! click here!*


LOVE, 
aini ibrahim.

2 comments:

Nizam Ijam said...

dah kaya da mamat nie... haha

aini ibrahim said...

hee. kaya + famez.